Opus B Brand Design zdobywcą „Oscara designu”!
Prestiżowe nagrody Red Dot Award: Communication Design 2017 zostały przyznane. Uznani na świecie eksperci docenili współpracę projektantów Opus B Brand Design z Miastem Kraków. To spektakularny sukces przygotowanego przez agencję projektu systemu identyfikacji wizualnej miasta.
2017-08-21, 09:13

Opus B Brand Design otrzymał Red Dot Award: Communication Design 2017 za koncepcję i realizację systemu identyfikacji wizualnej Krakowa. Nagrody w konkursie Red Dot stanowią gwarancję najwyższej jakości produktów i doskonałego wzornictwa, są bez wątpienia najważniejszymi w branży projektowania, a specjaliści okrzyknęli je "Oscarami designu".

Tegoroczne nagrody są efektem oceny jury, w którym zasiadło 24 niezależnych ekspertów związanych z designem. Wybierając zwycięskie projekty pod uwagę wzięto takie cechy produktów, jak kreatywność i wysoka jakość projektowania.

„Cieszę się, że agencje, projektanci i firmy z całego świata po raz kolejny podjęły rywalizację w ramach Red Dot: Communication Design. Istotne jest, aby swoje projekty i osiągnięcia poddawać ocenom, aby nieustannie poprawiać i maksymalizować swoją efektywność. Tegorocznym zwycięzcom gratuluję wysokiej jakości nadesłanych prac. Nagroda Red Dot świadczy o obraniu odpowiedniej strategii projektowej” – mówi prof. Peter Zec, założyciel i prezes Red Dot Award.

Zasmakuj w Krakowie – nagrodzony projekt SIW

Wyzwaniem dla projektantów Opus B było stworzenie systemu, który jest konsekwentny i jednocześnie elastyczny. – Kraków posiada bogatą tradycję, jest nowoczesny i aspirujący, dlatego nowy system komunikacji wizualnej musi identyfikować się z miejscem, dla którego powstał. Powinien być elastyczny i prowokować do nowych ciekawych rozwiązań” – tłumaczy Paweł Frej, Brand Design Director w Opus B.

Nowy system identyfikacji wizualnej Krakowa oparty został na motywie mapy. Charakterystyczna miejska struktura, jako przewodni motyw graficzny pozwoliła na konsekwentną prezentację miasta z nowej perspektywy.

„Naszym celem było zaprojektowanie systemu, który ustala pewne ramy projektowe, dlatego stworzyliśmy zestaw czterech narzędzi: mapę, ikony, ramę oraz chmury” – wyjaśnia Paweł Frej.

Projektanci podkreślają, że motyw mapy jest bardzo pojemnym środkiem narracji. Symbole Krakowa stały się pretekstem do opowiadania miejskiej historii za pomocą alfabetu ikon, a rama ściśle porządkuje komunikację, wzmacnia przekaz i podkreśla liczbę przedsięwzięć realizowanych przez Kraków. Rolą chmury jest natomiast generowanie przestrzeni do dyskusji.

„Miasto tworzą ludzie: mieszkańcy, turyści, przedsiębiorcy – słowem: wszyscy użytkownicy przestrzeni miejskiej. A dzisiaj miasto to także marka, która ma za zadanie realizować cele komunikacyjne, strategiczne i biznesowe. Ma być silna, wyróżniająca, powinna odpowiadać na potrzeby i budzić emocje. Ta idea znalazła się u podstaw systemu identyfikacji wizualnej Krakowa. Nowy system to wspólny mianownik dla wszystkich działań komunikacyjno-promocyjnych miasta, realizowanych przez różnorodne jednostki organizacyjne. Kraków jest miastem wielu znaczeń, za pomocą nowego systemu identyfikacji chcieliśmy ułożyć je w spójną narrację, w której pozostanie też miejsce na nowe historie. Realizujemy wiele działań budujących markę Kraków, tym bardziej cieszy fakt, że tak ważny dla nas projekt, został dostrzeżony i doceniony przez ekspertów branży design z całego świata” – mówi Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.

Do tej pory – oprócz Krakowa -  nagrodą Red Dot za system identyfikacji wizualnej zostało wyróżnione państwo Katar, Moskwa oraz włoskie miasto Meran.

Zobacz case study systemu identyfikacji wizualnej miasta Krakowa na Vimeo.

Red Dot Award: Communication Design 2017 w liczbach

W tegorocznej edycji konkursu organizatorzy Red Dot Award: Communication Design odnotowali rekordową liczbę zgłoszeń – projektanci z 50 krajów podesłali ponad 8 tysięcy projektów w 18 kategoriach. Międzynarodowe jury ekspertów branży design przyznało 749 nagród Red Dot, 5 Red Dot Grand Prix,  67 Red Dot: Best of the Best oraz 1 Red Dot: Junior Prize.

Twórcy najlepszych prac Red Dot 2017 zostaną uhonorowani podczas uroczystej gali, która odbędzie się 27 października w Berlinie.

O Red Dot Design Award

Nagroda Red Dot Design przyznawana jest w trzech kategoriach: Communication Design, Product Design oraz Design Concept. Konkurs organizowany przez Design Zentrum w Na­dre­nii Północ­nej, w Niemczech jest jednym z największych na świecie. Po raz pierwszy Red Dot Award przyznano w roku 1955. Nazwa i marka nagrody zostały opracowane w latach 90-tych przez prof. Peter’a Zec’a - prezesa Red Dot. Pożądana przez projektantów "Czerwona Kropka" od ponad 60 lat jest jed­ną z naj­bar­dziej pre­sti­żo­wych na­gród w dzie­dzi­nie wzor­nic­twa prze­my­sło­we­go i ko­mu­ni­ka­cji.

KONTAKT / AUTOR
Grażyna Błażejczyk
HiBrands sp. z o.o. sp.k.
880528951
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.