Opus B Brand Design zdobywa kolejne trzy nagrody Red Dot 2017!
Jury wyłoniło tegorocznych laureatów największego na świecie i najbardziej cenionego konkursu w branży wzornictwa przemysłowego – Red Dot Design Concept. Projektanci Opus B Brand Design zdobyli dwie nagrody główne i wyróżnienie.
2017-10-18, 14:22

Uznani na świecie eksperci głównymi nagrodami docenili koncepty: Kwarta (marka miodu pitnego) oraz Gekko (marka męskich kosmetyków), wyróżnienie natomiast otrzymał koncept Barberian (marka męskich akcesoriów do włosów).

W rankingu najbardziej nagrodzonych agencji brand design, biorących w ostatnich 5 latach udział w Red Dot Design Concept, organizatorzy odnotowali Opus B Brand Design na wysokim, 9 miejscu. Agencja jest jedyną polską firmą obecną w zestawieniu.

Kwarta

Projekt czerpie inspirację z przeszłości, opakowanie stanowi interpretację tradycyjnego kamionkowego naczynia na miód pitny, gdyż zachowany został oryginalny materiał, tłoczenia, sygnowanie i cały proces produkcyjny. Projektanci, podkreślają, że Kwarta to dialog przeszłości z współczesną myślą projektową. Nazwa marki nawiązuje do staropolskiej jednostki miary objętości. Dlatego też opakowania otrzymały nietypową objętość 942 ml, czyli 1 kwartę.

W tym roku Kwarta została doceniona także w prestiżowym konkursie Pentawards, zdobywając złotą statuetkę.
W tym roku Kwarta została doceniona także w prestiżowym konkursie Pentawards, zdobywając złotą statuetkę.

 

Gekko

Kolejny nagrodzony koncept autorstwa projektantów Opus B Brand to projekt minimalistycznego i funkcjonalnego opakowania na szampon lub żel pod prysznic. Gekko to marka do pielęgnacji ciała dla mężczyzn. Inspirowany fizjonomią gekona system zintegrowanych z opakowaniem przyssawek, pozwala szybko i intuicyjnie umieszczać szampon lub żel w najdogodniejszej części prysznica.

„Cały koncept Gekko opiera się na insightcie związanym z brakiem miejsca na męskie kosmetyki w łazience pod prysznicem. Bardzo często zdarza się, że całą wolną przestrzeń na półkach zajmują kobiece rzeczy, dlatego projekt Gekko daje mężczyźnie trochę miejsca, nie zabierając go przy tym partnerce” – tłumaczy Paweł Frej, Brand Design Director w Opus B.

Gekko także otrzymało wyróżnienie w konkursie Pentawards, zdobywając srebrne trofeum.
Gekko także otrzymało wyróżnienie w konkursie Pentawards, zdobywając srebrne trofeum.

 

Barberian

Wyróżnienie Red Dot Design Concept otrzymał projekt Barberian – koncept marki akcesoriów do włosów dla mężczyzn.

Z myślą o mężczyznach, którzy dbają o swój długi bujny zarost powstał Barberian – silna marka zbudowana na archetypie bohatera – wojownika i barbarzyńcy, który gumki do brody traktuje niczym trofea z wygranej walki.

Barberian
Barberian

„Aby wzmocnić w mężczyznach poczucie wyjątkowości, skutecznie wykorzystaliśmy męskie kody komunikacyjne, odwołując się do atawistycznej atrakcyjności i siły. Nasza obietnica marki nawiązuje do ukrytych męskich pragnień, ubarwiając monotonną codzienność, w której zdaje się nie być miejsca dla wojowników i ich rogatych hełmów” – wyjaśnia Paweł Frej.

Barberian
Barberian

Red Dot Award

Nagroda Red Dot przyznawana jest w trzech konkursach: Product Design, Design Concept i Communication Design. Projekty docenione w konkursie Design Concept będzie można zobaczyć podczas wystawy w Red Dot Design Museum w Singapurze oraz w corocznym albumie konkursowym.

W 2017 roku zespół Opus B Brand Design otrzymał także nagrodę w konkursie Red Dot Communication Design za projekt systemu identyfikacji wizualnej dla Krakowa.

KONTAKT / AUTOR
Grażyna Błażejczyk
HiBrands sp. z o.o. sp.k.
880528951
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.